Czego minister Stachańczyk pojąć nie jest w stanie

Odp:Jak zwykle
Nic dodac, nic ujac…
Podane w bardzo obrazowej
i
krysztalowej formie
prawdy.

Z szacunkiem do „Starego
Wiarusa”
Mam tylko nadzieję, że
obrażając się na ministra
nie obrazicie się na
Polskę.
Emigrant

A dlaczego mielibysmy sie na Polske obrazac? Polska to jest kraj mojego szczesliwego dziecinstwa, mojej gornej i chmurnej mlodosci, miejsce wielu uniesien, miejsce, gdzie sa moi najblizsi przyjaciele, starzy rodzice i miejsca, ktore dobrze pamietam, a chcialbym kiedys jeszcze zobaczyc. Kraj mojego jezyka ojczystego, ktorym staram sie po ponad dwoch dziesiecioleciach na emigracji w miare poprawnie wladac. Kraj, ktorego nie zapomne.

Australia to jest kraj, ktory pomogl mi, bez zobowiazan i nie zadajac nic w zamian, kiedy bardzo potrzebowalem pomocy. Kraj, ktory dal mi rowne szanse, wzbudza moje zaufanie i lojalnosc. Kraj, ktory nie uwaza mnie za wlasnosc panstwa ani nie usiluje mnie prowadzic na krotkiej, panstwowej smyczy. Kraj imigrantow z calego swiata, ktory nie zada od nikogo, by sie wynarodowil i nikogo nie asymiluje sila. Kraj, ktorego mam zaszczyt byc lojalnym i pelnoprawnym obywatelem. Kraj, w ktorym mam rodzine, nienaruszalne prawa i rozsadne obowiazki. Kraj, ktorego w razie potrzeby bede bronil. Kraj, w ktorym osiedlilem sie z wlasnej woli. Kraj, gdzie zapewne juz gdzies rosnie w buszu drzewo na moja trumne.

Spor Polonusow nie jest z Polska, tylko z ponadczasowymi i ponadustrojowymi zamordystami polskimi, ktorzy nie sa w stanie zniesc niczego, czego w calosci nie kontroluja, milosnikami smyczy, kaganca i ‚hakow’.

Polska klasa urzednicza desperacko broni kazdego okrucha swojej wladzy nad poddanymi. Poza kontrola nad wszystkim, grozbami, naprymitywniejszym zmuszaniem do posluszenstwa, oraz rozkoszowaniem sie, ze moga bezkarnie czynic blizniemu swemu co sobie niemilo, ta klasa nie zna zadnego innego sposobu sprawowania wladzy. Bo i skad?

Ale ja znam; zyje w takim, znacznie bardziej ludzkim, systemie sprawowania wladzy juz przez ponad 20 lat, i drugi raz w zyciu, obrozy na szyje juz nalozyc sobie nie dam. Nie widze powodu, by w Polsce panstwo mialo pozostac juz na zawsze na wierzchu, a obywatel na zawsze pod spodem.

Zobacz strony sieciowe Polonii pod adresem: http://www.poloniamichigan.com/paszport_main.htm
Jest tam tez forum dyskusyjne, na ktorym mozemy temat pociagnac dalej.

Czego minister Stachańczyk pojąć nie jest w stanie

Przyłącz się do dyskusji i dodaj Swój własny komentarz

