Ostatni gasi światło

Nie chcem, ale muszem, bo fraza dopiero na trzeciej stronie Google – taka popularna:mrgreen: [24.07] 00:49

emigrantka
Ja już siedzę w Anglii prawie 2 lata i coraz bardziej oswajam sie z myślą, żeby zostać tu długo a może i na zawsze. Bo jak widzę co dzieje się w naszym kraju, to od razu się denerwuję, a zarazem jest mi przykro, że takie tłumy rodaków muszą pałętać się po świecie, bo ojczyzna nie zapewnia godziwego bytu. A nasz „kochany” rząd nie może wyjść z podziwu i cieszy się, bo bezrobocie w Polsce spada. A dlaczego spada?? Bo ludzie którzy są bez pracy uciekają za granicę i tym samym jest niższe bezrobcie ale i coraz mniej ludzi w kraju. Ja 2 lata temu skończyłam studia i szukałam pracy w zawodzie gdzie się dało. I co? Zaoferowano mi tzw. staż „1 praca” za który płaci Urząd Pracy, a pieniądze są tak śmieszne że szkoda mówić = 450 zł/miesiąc. Ludzie czy poszaleliście, myślicie że człowiek może się utrzymać w dużym mieście za taką sumę, chyba jak będzie jadł suchy chleb i popijał to mlekiem, no i od święta pozwoliłby sobie na ciepłą herbatę.
Z taką perspektywą mojej przyszłości w Polsce nie musiałam długo zastanawiać się nad wyjazdem.
A w Anglii gdziekolwiek się pracuje, zarobki są takie, że nie trzeba się martwić o to że może nam na coś nie starczyć. Idąc na zakupy nie przebiera się: tego dziś nie kupię bo mnie nie stać, może w prztszłym miesiącu. Tutaj pakujesz do koszyka co chcesz i ile chcesz.
A polskim babciom i dziadkom dziękuję, w imieniu wszystkich studentów i absolwentów, że dokonali tak „trafnego” i „wspaniałego” wyboru głowy państwa i partii rządzącej!!!

Przyłącz się do dyskusji i dodaj Swój własny komentarz

