Tożsamość narodowa

Czy Zaczynam traciċ tożsamość narodową?

Gazeta.pl : Forum : Polonia: „Zauważyłam przedziwną sprawę z przyjaciółmi w Polsce. To od razu rzuciło mi się w oczy kiedy pojechałam do Polski. Przede wszystkim na siłę udawadniano mi, że w Polsce jest wspaniale i ja jestem kompletnym straceńcem dlatego, że mieszkam w USA. Faktem jest, że wielu się niezłe powodzi, osiągnęli jakąś tam stabilizację i niezłe zarobki. Ale za jaką cenę! Żeby utrzymać swoją pracę nikogo nie krytykują, boją się wychylić, w pracy pełno jest tajniaków i to ma być to wspaniałe życie? Za komuny przynajmniej nikt nie bał się mówić, co mysli, teraz grozi to zwolnieniem, więc wszyscy się boją i siedzą cicho.

Chętnie przełknęłabym krytykę przyjaciół, gdyby pochodzili na przykład ze Szwajcarii. Ale pochodzą z zacofanego kraju we Wschodniej Europie, gdzie lekarze dla zysku zabijają chorych w karetkach pogotowia, posłowie nagminnie siedzą w więzieniach a politycy przypominają kacyków ze Środkowej Afryki.
Z żalem zauważyłam, ze przyjaciele robią się ciemną nacjonalistyczną masą nie rozumiejącą podstawowych spraw…”

1 komentarz do “Tożsamość narodowa

Przyłącz się do dyskusji i dodaj Swój własny komentarz

