Naczelny Komiwojażer Paszportowy

Naczelny Komiwojazer Paszportowy

Radek Sikorski bez watpienia wyrzadzil duze szkody Polonii amerykanskiej, ktora od swego zarania cierpiala na „image problem” zwiazany z wiekszym zacofaniem i wyobcowaniem kulturowym w porownaniu do imigrantow z bardziej rozwinietych krajow Zachodu (vide „Polish jokes”). Dopiero ostatnia emigracja post-solidarnosciowa zaczela w wiekszej liczbie jako grupa odnosic sukcesy w srodowiskach profesjonalnych i menadzerskich poza polkowo-bigosowym gettem etnicznym. W tej sytuacji, kazda osoba polskiego pochodzenia odnoszaca sukcesy w technologii, n.p. w synomicznych z „rocket science” firmach Lockheed Martin lub Northrop Grumman jest na wage zlota dla przeciwdzialania tamtym negatywnym stereotypom. Niestety wiele z tych osob przez naiwnosc lub sentymenty dala sie namowic Naczelnemu Komiwojazerowi Paszportowemu RP na zgubna dla dalszej kariery decyzje wyrobienia sobie obcego paszportu – tracac „security clearance” i prace. Z drugiej jednak strony dla kazdego amerykanskiego patrioty interes narodowy powinien brac gore nad interesem grupowym i w kategorii tego pierwszego Radek Sikorski zrobil dobra robote dla Stanow Zjednoczonych pomagajac zdemaskowac i wyeliminowac „najslabsze ogniwo” w kategorii bezpieczenstwa narodowego. Kryteria „obcego wplywu” i „obcej preferencji” sa bowiem dosc elastyczne i w przypadku zwyklych zwiazkow rodzinnych lub pochodzenia sa najczesciej interpretowane na korzysc aplikanta. Tak nie jest jednak przy aktywnym korzystaniu z obcego obywatelstwa, a juz posiadanie obcego paszportu jest czynnikiem calkowicie dykwalifikujacym bez absolutnie zadnych okolicznosci lagodzacych. A wiec gdyby osoby te nie wyrobily byly sobie paszportow RP to byloby znacznie trudniej zidentyfikowac ich duza podatnosc na obce wplywy i wiele z nich z pewnoscia przeslizgnelaby sie jakos przez odsiew nieporzadanych. Kampania promocyjna paszportow RP prowadzona m.in. przez Radka Sikorskiego byla niezwykle skuteczna by osoby te „oznakowac” i wykryc. A tych ktorzy byli „cwani” i sie jeszcze nie przyznali do posiadania paszportu RP predzej czy pozniej sie wykryje, zwlaszcza teraz gdy RP bedzie udostepniac nam coraz wiecej swoich akt, w szczegolnosci paszportowych, tylko ze teraz dojdzie im jeszcze zarzut skladania falszywych zeznan. A wiec nie ma takiego zlego co by na dobre nie wyszlo. Miejmy tylko jeszcze nadzieje ze osoby polskiego pochodzenia ktore przetrwaly te czystke bo nie byly tak naiwne by wyrobic sobie paszport obcego panstwa, nie wezma sobie tej sprawy do siebie osobiscie i nadal beda z duza zyczliwoscia traktowac zarowno „Macierz”, jak i samego Radka Sikorskiego, ktory przeciez wykonywal swoj obowiazek jako urzednik RP😉.

Przyłącz się do dyskusji i dodaj Swój własny komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s