Ściema polonusa Sadurskiego

2010-04-23 11:15

Pan kpi, czy pyta o drogę (naturalnie tą najmodniejszą, pojednania)?

„Okazuje się teraz, że każdy polityczny argument, sformułowany przeciw Lechowi Kaczyńskiemu w czasach, gdy był Prezydentem i podejmował wszak decyzje polityczne”

Co pan powie, panie profesorze?Kartofel, kurdupel, irasiad, kaczopospolita, kaczyzm,”małpa w czerwonym”, „z ziemi włoskiej do Wolski”, „spieprzaj dziadu”, „marionetka”, „pośmiewisko na arenie międzynarodowej”, „by-ły pre-zy-dent Lech Ka-czyń-ski”skandowane przez tłum rozradownych gówniarzy pod batutą urzędującego ministra spraw zagranicznych RP to były ARGUMENTY POLITYCZNE?

Uniżenie dziękuję, bez pana profesora dalej myślałbym, że to były obelgi bezkarnej tłuszczy.

To były argumenty polityczne tylko w takim samym sensie, jak pańskie słowa „nasz wywiad i bezpieka” jakie się panu wymknęły przy okazji ujawnienia współpracy Ryszarda Kapuścińskiego z tymi instytucjami, były pańskim credo ideowym.

Wojciech Sadurski: Zgrzyt

1 komentarz do “Ściema polonusa Sadurskiego


  1. Dekodery GPS P(Y)?

    Komercjalna mapa cyfrowa przeszkód terenowych na podejściu do lądowania na lotnisku „Smolensk-Siewiernyj” (kod ICAO: XUBS) dla aparatury TAWS prawdopodobnie nie istnieje i nigdy nie istniała, ponieważ nikt nie widział potrzeby by taką mapę zrobić dla w zasadzie wyłączonego z użytku starego lotniska wojskowego, na którym parkowano stare transportowce w oczekiwaniu na remont, rozbiórkę na części zamienne lub złomowanie.

    Czy do TAWS była załadowana wojskowa mapa cyfrowa tej okolicy, tego się nie dowiemy. Może zresztą być i tak, że z tego samego powodu, z jakiego firma Universal Avionics nigdy nie zroibiła mapy komercjalnej okolic lotniska XUBS, nigdy nie zrobiło takiej mapy również US Air Force.

    Ale nie daje mi spokoju sprawa GPS. GPS z precyzyjnym sygnalem wojskowym (P-code), dokladnym do kilkunastu-kilkudziesięciu cm, który potrafi wprowadzić bombę lotniczą JDAM przez szyb wentylacyjny do środka nieprzyjacielkiego bunkra, albo trafić w białą linię środkową na pasie startowym nieprzyjacielskiego lotniska, zapewnia również preczyjny odczyt wysokości, jeśli tylko odbiornik GPS, a raczej jego antena, ‚widzi’ nie mniej niż cztery satelity konstelacji GPS.

    Zintegrowany blok nawigacjhi inercjalnej i satelitarnej (IRS/GPS) w awioni ce samolotu, który ‚karmi’ systrem ostrzegania TAWS informacją nawigacyjną – pozycja i wysokość – ma w urządzeniach tej klasy, jakie były na pokładzie Tupolewa ‚101’ dokładność kilkunastu do kilkudzisięciu centymetrów właśnie.
    O ile naturalnie GPS odbiera sygnał P-code na częstotliwości L2, który musi odbikornik musi następnie rozkodować ze stosowanego kodu P(Y) o regularnie zmienianych kluczach szyfrowych.

    Czy może tu jest Szarik pogrzebany?

    Czy blok IRS/GPS w Tupolewie miał w tym locie zainstalowane dekodery P(Y)?

    CASA-295M podczas katastrofy w Miroslawcu 23 stycznia 2008, dekoderów P(Y) (mały gadget z wtyczką) nie miała w ogóle na pokładzie, w następstwie czego bardzo nowoczesny GPS zintegrowany z resztą awioniki samolotu, wartą kilkadziesiąt tysięcy dol. nie działał, zaś piloci posługiwali się w nocnym locie ręcznym, komercjalnym odbiornikiem Garmin GPSMAP 196 kupionym za $600 Czego zresztą instrukcja obsługi tego odbiornika kategorycznie zakazuje, podkreślając, że odbiornik powinien być używany wyłącznie w warunkach VFR.

    https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=208&ra=true

    Za taki numer jak nawigowanie samolotem transportowym w nocy przy pomocy ręcznego cywilnego GPS, wyprodukowanego na potrzeby amatorskiego pilotażu małych samolotów w warunkach dobrej widoczności, zachodni pilot wojskowy opuszcza lotnictwo wojskowe na zawsze, jak tylko sprawa się wyda.

    http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20080123-0

    – The PIC did not have any previous experience on this version of CASA C-295 aircraft, which was additionally equipped with 2 IRS/GPS LN-100G units instead of 2 TOPSTAR 100-2 GPS receivers, and, ironically, with EGPWS Mk. V – unfortunately lack of cryptographic modules in GPS receivers, which made IRS/GPS LN-100G system almost useless (IRS alone with no GPS enhancement) caused flight crew to use handheld GPS receivers (Garmin GPSMAP 196),

    No więc, wracając do zasadnicego tematu – czy Tu-154M nr boczny ‚101’ mial zainstalowane w awionice dekodery P(Y) sygnału precyzyjnego GPS P-code?

    2010-04-23 13:21

    Lubię

Przyłącz się do dyskusji i dodaj Swój własny komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s