Śpiący rycerze pod Giewontem

Komentarz z lubczasopisma: Polska znika!!!

@35stan No właśnie, a czy JP nie jest aby też członkiem pokolenia JPII?

Wie pan, ja jestem cokolwiek sceptycznie usposobiony do takich szumnych zwrotow jak ‚błogoslawieństwo narodu’.

Bo widzi pan, kiedy JPII wybrano, to ja już bylem dorosły, a nadal jeszcze mieszkalem w PRL, więc przyglądałem się uważnie i z nadzieją, że wyniknie z tego jakaś odnowa moralna. W 1979 roku stałem na placy Zwycięstwa, dziś Piłsudskiego, i czułem jak włosy rozwiewał mi wiatr historii. Potem się okazało, że nadzieje były wielkie, a wyszło jak zwykle. A jeszcze potem się okazało, że zwięzła i trafna charakterystyka rodaków, jaką dał marszałek Piłsudski, ma większą wagę niż ten krzyż na placu, więc wyjechałem, nie czując się na siłach poszukiwać sacrum poprzez bicie głową o ścianę. Ale nadal przyglądam się z dala, życzliwie i z nadzieją, bo może ktoś w kmońcu obudzi tych śpiących rycerzy pod Giewontem, a może nawet daruje im mandat za biwakowanie w parku narodowym.

STARY WIARUS 329 1469  | 24.10.2010 01:59

via Śledztwo w sprawie władzy – Gadowski: „Witold Gadowski” – Salon24.

1 komentarz do “Śpiący rycerze pod Giewontem

Przyłącz się do dyskusji i dodaj Swój własny komentarz

