Misja

niezrozumienie poslannictwa St. Wiarusa

Dzialalnosc publicystyczna St. Wiarusa nie jest odizolowanym glosem frustracji jednej osoby, lecz wyartykulowaniem programowej opinii licznej grupy niezaleznej Polonii. St. Wiarus to Martin Luther polonijnego protestantyzmu – krytycznego rozliczenia sie z bagazem przywar kultury Dzikich Pol, w szczegolnosci polackocentrycznego mesjanizmu, ktorych bezwzgledne odrzucenie jest warunkiem koniecznym dla asymilacji i sukcesu w kulturze Zachodu. Od juz co najmniej dziesieciu lat, rozpowszechniana na Internecie ewangelia wg St. Wiarusa przyciaga emigrantow polskiego pochodzenia przez jej tak trafne ujecie naszego stosunku do wrednej macoszej „Macierzy”. Ale jak na razie trudno by dla tej ewangelii znalezc lepsze miejsce niz „zagladanie na polskie strony, do kraju, ktorego tak nienawidzimy”.

St. Wiarus pelni niezmiernie cenna role jako nasz „spokesman”, biorac pod uwage fakt ze zorganizowana Polonia obejmuje wylacznie elementy latarnicze i sluzalcze wobec „Macierzy”. Jego bezkompromisowosc moze byc szczegolnie pomocna dla nowych emigrantow, ktorzy nie powinni tracic ani dnia w stanie umyslowego wschodnioeuropejskiego otepienia i powinni jak najszybciej przyjac mentalnosc zachodnia.

2007-06-19 Dr.007

via W Temacie Maci – wtemaciemaci.salon24.pl.

Od czasu do czasu działalność St. Wiarusa owocuje nawróceniami🙄

Tak jak do tej pory:uwazałem emigrantów, za politycznie zorientowanych radiomaryjnie idiotów i s-synów.
Tak dzięki Panu zaczynam zmieniać zdanie a Panu dziekuję.
Kasuję też, napisany art. o tym , że emigracja jest zbiorowiskiem, które Polsce raczej ciąży, domaga się przywilejów i w niczym nie pomaga.
Pozdrawiam”

Manualnie można dodawać:

Dodaj do: zasięgwykop dodaj do GWgwar add to deliciousdel.icio.us

http://rpc.technorati.com/rpc/ping

Lusterko lobuDebatować, proszę Państwa, to tu nie ma o czym. Koryfeusze polskich mediów promują w błogosferze pewien szczególny obraz emigranta a egalitarny internet pozwala emigrantowi skorygować ten obraz od czasu do czasu. To wszystko i aż tak wiele. Jeszcze w 2001 roku nie dało się w żaden sposób wytłumaczyć jakiemukolwiek kRajowcowi istoty pułapki paszportowej. Dziś jest to łatwe dzięki rzeszom świeżej migracji zarobkowej do UE, które na własnej skórze przekonały się, co w trawie piszczy.


Spod lady
Wychodźcę interesuje bardziej techniczna strona blogowania: trackbacki, agregaty RSS i inne automatyczne ustrojstwa służące wygodnickim internautom do usprawnienia obcowania z siecią. Wychodźca stara się dociec przyczyn upadku cesarstwa oraz katastrofy Listy Ubecności Uczennic. Przyczyn metamorfozy poprawczaka w kram z wisiorkami nie ma co dociekać, gdyż tam najpopularniejszy jest nadal Łżący Łazarz ze WSI.
Nie w smak wychodźcy liniowe wyszukiwanie polemik „salonowych”. Wygodnicki wychodźca zdecydowanie preferuje „drzewkowane” debaty.

16 komentarzy do “Misja

  1. „Nick ‚Stary Wiarus’ nie pochodzi od teatru patriotycznego i wielkiej roli Ludwika Solskiego w ‚Warszawiance’, tylko od audycji Polskiego Radia dla Ludowego Wojska Polskiego w latach 60-tych i 70-tych, nadawanych w niedzielę rano. Najpierw była raźna orkiestra dęta, potem ktoś raźno wołał: – Czołem, żołnierze! Mówi Wasz Stary Wiarus! – a potem raźno leciały takie perły komunistycznej politgramoty, że zalany łzami ze śmiechu tarzałem się po dywanie, nie mogąc złapać tchu, a następnie miałem zapewniony świetny humor na cały dzień. Te audycje, oraz pewna sprężysta, długonoga brunetka z akademika przy Placu Narutowicza, to moje najlepsze wspomnienia z PRL.”W Temacie Maci – wtemaciemaci.salon24.pl

    Prasówka

    Lubię

  2. […] Proszę kopiować i rozpowszechniać z moim błogosławienstwem, ale na wszystkich polecanych blogac… Ten wpis został napisany przez starywiarus, wysłany o piątek, 5 styczeń, 2007 w 7:13 UTC, wypełniony pod Polska i tagowane emigracja, emigrant, latarnik. Wyślij do zakładek permalink. Obserwuj komentarze tutaj z Link do rss dla tego postu. Dodaj komentarz lub zostaw trackback: Trackback URL. « LUSTRATIO SUBITO Lalka na łańcuchu » […]

    Lubię

Przyłącz się do dyskusji i dodaj Swój własny komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s