Kaczyński

 

Pamiętaj, że RT to ruski kanał robiony w Moskwie

2010-04-10 11:24

Dekapitacja państwa

    1. Drzwi od stodoły – Stary Wiarus: „W Temacie Maci” – Salon24

      – [ Translate this page ]

      Ekran EADI (Electronic Attitude Display Indicator) w Boeingu 737-500. Są dwa takie, jeden dla kapitana, drugi dla drugiego pilota.
      wtemaciemaci.salon24.pl/17049,drzwi-od-stodolyCached

  1. Drzwi od stodoły II – Stary Wiarus: „W Temacie Maci” – Salon24

    – [ Translate this page ]

    Niedorzecznik prasowy linii lotniczej LOT uważa, że zatrzymanie jednego silnika w dwusilnikowym samolocie nad Atlantykiem, o 40 minut lotu, czyli ca.
    wtemaciemaci.salon24.pl/17050,drzwi-od-stodoly-ii – Cached

  2. Geszeft ist geszeft, czyli liczy się tylko kasa – Stary Wiarus: „W

    – [ Translate this page ]

    Drzwi od stodoły II. Niedorzecznik prasowy linii lotniczej LOT uważa, Drzwi od stodoły. Ekran EADI (Electronic Attitude Display Indicator) w Boeingu
    wtemaciemaci.salon24.pl/17052,geszeft-ist-geszeft-czyli-liczy-sie-tylko-kasa – Cached

  3. Pierwsze dwie minuty wakacji – Stary Wiarus: „W Temacie Maci

    – [ Translate this page ]

    Reguła 5 palców na drzwiach stodoły. Sympozjum cybernetyków na wychodźstwie ustaliło wczoraj, że użycie 5 popularnych tagów może pomóc, bo tagi wchodzą do
    wtemaciemaci.salon24.pl/103604,pierwsze-dwie-minuty-wakacji
  4. President Kaczynski, accompanied by distinguished guests including head of the Institute of National Remembrance Janusz Kurtyka, head of the Polish National Bank Slawomir Skrzypek and First Lady Maria Kaczynska were on their way to join war veterans this morning attending a 70th anniversary ceremony to the victims of the 1940 Katyn massacre.Many of Poland’s political and military elite appear to have lost their lives in the accident, including Poland’s the last president in exile Ryszard Kaczorowski, former defence minister Jerzy Szmajdzinski, head of the Presidential Chancellery Wladyslaw Stasiak, presidential spokesman Pawel Wypych, Secretary of State Mariusz Handzlik, head of the Law and Justice party in parliament Przemyslaw Gosiewski, MP Zbigniew Wassermann and Bishop Tadeusz Płoski.via President Kaczynski dies in plane crash – TheNews.pl :: News from Poland.

Głośna jest już historia podróży prezydenta do Gruzji, gdy pilot odmówił mu lądowania w Tbilisi. Lech Kaczyński wtargnął do kabiny pilota i nakazał mu lot do Gruzji. Pilot odpowiedział tylko, że miał inny rozkaz. Na to prezydent: – A kto jest zwierzchnikiem Sił Zbrojnych?
W Polsce zaplanowano taką trasę: Warszawa – Symferopol na Ukrainie – Ganca w Azerbejdżanie. Reszty nie chcę komentować.

Pilot miał odmówić wykonania polecenia prezydenta dopiero po konsultacjach ze swoimi przełożonymi, czyli z panem. Dlaczego nie mógł wykonać tego lotu?
W Gruzji były prowadzone działania wojenne. Nie wiedzieliśmy, kto zarządza przestrzenią powietrzną, w jakim stanie jest lotnisko, a przede wszystkim nie mieliśmy zgody dyplomatycznej.

Z jakim wyprzedzeniem trzeba załatwiać zgodę dyplomatyczną?
W zależności od kraju na pięć, siedem dni wcześniej.

A jeśli jest to lot nagły?
Można to załatwić w ciągu kilku godzin. Ale nie w rejonie wojny. Na wojny nie lata się ad hoc.

Czyli teoretycznie żaden VIP nie powinien lecieć do Iraku czy Afganistanu?

W tych krajach panuje inna sytuacja. W Iraku przestrzenią powietrzną zarządzają Amerykanie, w Afganistanie – siły ISAF. My z nimi uzgadniamy przelot. W Gruzji trwał konflikt i nie było jasne, kto zarządza przestrzenią powietrzną.

Piloci mówią, że po lądowaniu w Azerbejdżanie prezydent pogroził pilotowi. Miał mu powiedzieć: jeszcze się policzymy. Czy trwa jakieś postępowanie dyscyplinarne?
Nie jest prowadzone.

Czy pana zdaniem pilot podjął słuszną decyzję?
Jedynie słuszną. Gdyby samowolnie zmienił zadanie i tym samym złamał rozkaz, który otrzymał, to byłby oskarżony o narażenie prezydenta na utratę życia.


Pułkownik Tomasz Pietrzak, były dowódca 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego

7 komentarzy do “Kaczyński

  1. Tu-154M o numerze 101 był jednym z dwóch takich samolotów należących do 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego i został wyprodukowany w Rosji w czerwcu 1990 r. Tu-154M może wylatać w sumie 30 tys. godzin. Prezydencki 101 wylatał 5 tys. 141 godzin, a ostatni z remontów zakończył się 21 grudnia 2009 r. Dowództwo Sił Powietrznych zapewnia, że wszystkie bieżące obsługi wykonano przed lotem zgodnie z procedurami.

    Kolejna możliwość to błąd pilotów. – Mogą być tu podobieństwa do wypadku wojskowej CAS-y w Mirosławcu w styczniu 2008 r. Tam także wojskowi piloci podchodzili do lądowania „przy złej pogodzie i niesprawnym systemie ILS na lotnisku, choć najlepszą decyzją byłby lot na lotnisko zapasowe – mówi wojskowy ekspert. – Tam także na pokładzie byli dowódcy lotnictwa, którzy nawet jeśli nie wpływali na decyzję pilotów, to już samą obecnością mogli wywierać na załodze presję wykonania zadania.

    via Ostatni lot tupolewa numer 101.

    Lubię

Przyłącz się do dyskusji i dodaj Swój własny komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s